Кил, М. Изкуство и общество в България през турския период. С., 2002

SUDGTL-BOOK-2014-209
Изкуство и общество в България през турския период: Преглед на икономическите, юридическите и художествените предпоставки за българското поствизантийско изкуство и неговото място в развитието на изкуството на християнските Балкани, 1360/70-1700 г. Нова интерпретация
Махиел Кил

2002
Любомъдрие - Хроника София

Описание: Файлът съдържа книгата на Махиел Кил „Изкуство и общество в България през турския период”. Формат на файла - PDF. Размер на файла – 11,6 МВ.
Език: bul Страници: 318
Ключови думи: История ; България ; изкуство ; култура ; османска ; османски период ; български земи ; турци ; българи ; религия ; национализъм ; османско завоевание ; общество ; християнство ; село ; селище ; град ; търговия ; икономика ; занаяти ; право ; законодателство ; ежедневие ; манастир ; финанси ; джамии ; църкви ; мюсюлмани ; християни ; архитектура ; литература ; живопис ; книги ; сграда ; светец ; иконография ; символ ; стил ; документи ; Балкани ; Сърбия ; Църква ; ХІV в. ; ХV в. ; ХVІ в. ; ХVІІ в. ; Средновековие
Бележки: В книгата се прави преглед на икономическите, юридическите и художествените предпоставки за българското поствизантийско изкуство и неговото място в развитието на изкуството на християнските Балкани, 1360/70-1700 г. Изданието е богато илюстрирано. Съдържание: Предговор към българското издание, стр. ix; Предговор, стр. xi; Глава І: Въведение, Общоисторически бележки, стр. 1; Глава ІІ: Влияние на балканския национализъм при оформяне на образа на средновековното и на поствизантийското българско изкуство, стр. 14; Глава ІІІ: Историческите паметници, или произведенията на изкуството като политически инструмент, стр. 19; Глава ІV: Характерът на турското завоевание и неговото влияние, стр. 25; Глава V: Структура на българското общество през османския период и материална база за развитие на българското християнско изкуство, стр. 43; Глава VІ: Развитието на християнското изкуство в рамките на ислямското право. Нормите на светското законодателство и на шериата и влиянието им върху ежедневната практика, стр. 109; Глава VІІ: Художественото наследство на Средновековна България и неговото влияние върху християнскаото изкуство през османския период, стр. 157; Глава VІІІ: Тематични и иконографски аспекти на поствизантийската живопис в България. Имало ли е специфично „българска” иконография? Влиянието на църковната организация, стр. 209; Глава ІХ: Обобщение и заключение, стр. 270; Приложение: Факсимилета и транслитерация на най-важните османски документи, използвани в текста, стр. 273; Библиография, стр. 281; Съкращения, стр. 294; Показалец, стр. 295; Списък на фотосите, стр. 317.
Бележки: Библиотека на ИФ, сиг. 3569